پمپ کف کش

پمپ کف کش 2 جداره و لوله بغل آتا پمپ

پمپ کف کش 2 جداره و لوله بغل آتا پمپ

پمپ کف کش مسئول انتقال آب و سیالات موجود در مخازن بسته و باز می باشند و یکی پرکاربردترین پمپ آب ها هستند. معمولا پمپ کف کش دارای موتورهای الکتریکی قدرتمندی می باشند که با توجه به توان آن ها میزان املاح و آب های آلوده زیادی را می تواند جمع آوری کند.

پمپ کف کش از لحاظ ساختاری همانند پمپ های توربین عمودی می باشد. اساسا یک موتور الکتریکی، پمپ را به حرکت در می آورد و انرژی جنبشی سیال را افزایش می دهد. پمپ کف کش شامل یک پمپ گریز از مرکز به همراه شفت عمودی می باشد که فشار سیال خروجی به چرخش پروانه ها وابسته است.

در پمپ آب کف کش از آببندی مکانیکی استفاده می کنند که آب به داخل موتور نفوذ نکند. اگر بیشتر از یک پروانه در پمپ استفاده شود بدان پمپ کف کش چند مرحله ای گویند که پره ها یا روی یک شفت قرار گرفته اند و یا به صورت مجزا می باشند.

دسته بندی کلی پمپ کف کش آتا پمپ :

پمپ کفکش به دو دسته وجود دارند که میتوانند غرق در سیال بوده یا بیرون از سیال قرار داشته باشند. پمپ های شناور می توانند در داخل سیال قرار گرفته و براساس مقادیر تعیین شده، کثیفی را خارج کنند.

نوع عایق و بسته بندی این مدل از پمپ ها باید طوری باشد که آب وارد تجهیزات داخلی آن ها نشده و موجب اتصال آن نشود. تخلیه چاه ها و استخرهای آب معمولا با پمپ های شناور کف کش انجام می شود.

در پمپ هایی که بیرون از سیال قرار دارند یکی از مهمترین مشکلات، ایجاد جای مناسب برای نصب آن ها می باشد. این مدل از پمپ ها باید در جایگاهی قرار داشته باشند تا دچار سقوط و خرابی نشوند. عوامل محیطی مانند گرد و خاک و رطوبت می تواند آسیب زیادی به ساختار پمپ بزند.

 

پمپ کف کش 2 جداره و لوله بغل آتا پمپ

پمپ کف کش 2 جداره و لوله بغل آتا پمپ

 

انواع پمپ کف کش

پمپ کف کش دارای مدل های مختلفی می باشد. به طور کلی این پمپ ها را به چند دسته زیر می توان تقسیم کرد :

پمپ کف کش آب از رو
پمپ کف کش آب از بغل
پمپ کف کش ساده
پمپ کف کش فلوتر دار
خازن داخل
روغن خنک
آب خنک
خازن بیرون
پمپ کف کش تک فاز
پمپ کف کش سه فاز

کاربرد های پمپ کف کش آتا پمپ

با توجه به مطالبی که در قسمت های قبل آورده شده است، به طور کلی می توان کاربردهای پمپ گل کش را تصور کرد. اگر چه پمپ کف کش می تواند در مدل های سه فاز و تک فاز نیز ارائه گردند که این دو حالت می تواند تفاوت زیادی با یکدیگر داشته باشد.

• کف شکنی
• تخلیه پساب ها و فاضلاب های شهری
• پمپاژ آب آشامیدنی
• پمپاژ آب مخصوص باغات و صنایع کشاورزی
• تخلیه چاه ها و استخر ها
• تخلیه مخازن آب و سایر سیالات
• پمپاژ مایعات با ویسکوزیته مختلف
• پمپاژ آب های آلوده با میزان املاح زیاد

عمق غوطه وری یکی دیگر از مشخصه های پمپ کف کش است که باید بالاتر از ارتفاع عملکردی باشد. در صورتی که عمق غوطه وری کمتر از ارتفاع عملکردی باشد، مصرف برق پمپ به شدت افزایش یافته و حتی موجب خرابی پمپ نیز می شود.

در صورت عملکرد پمپ بیشتر از توان خود، آسیب جدی به پروانه های پمپ وارد می شود که می تواند موجب خرابی کلی پمپ شود. در صورت عملکرد بالاتر از سطح کاری پمپ، دمای موتور افزایش یافته و این موضوع موجب خرابی پمپ می شود.

ارتعاشات یکی دیگر از مشکلاتی است که می تواند موجب آسیب شدید پمپ شود. نحوه نصب پمپ بر روی پایه های محکم می تواند تاثیر زیادی بر کاهش ارتعاشات کند.

اجزای پمپ کفکش

پمپ کف کش معمولا از چند جز اصلی تشکیل می شوند که عبارتند از پروانه، حلزونی، درزگیر مکانیکی، کابل، موتور، شفت و تجهیزات جانبی. در پمپ کف کش دو مفهوم بسیار مهم و اساسی وجود دارد.

 

کف کش

کف کش

نکات مهم در زمان انتخاب پمپ کف کش

دبی و هد دو معیار مهم در انتخاب پمپ کف کش مورد نظر است. پمپ کف کش بهترین گزینه برای تخلیه آب چاه ها و استخر ها می باشد. بررسی محیطی محل نصب پمپ کف کش می تواند تاثیر زیادی در شرایط عملکردی پمپ داشته باشد.

شرایط محیطی مانند میزان گرد و خاک، رطوبت، دما و نحوه نصب دارای درجه اهمیت بالایی هستند. پمپ کفکش آتا پمپ یکی امروزه توانسته اند توجه بسیاری از صنعتگران و مهندسان را به خود جلب کنند. ساختار پمپ کف کش دارای اهمیت بالایی می باشد. بسیاری از پمپ کفکش از جنس استیل هستند و دارای خصوصیات ضد آب می باشند.

قیمت پمپ کف کش آتا پمپ معمولا مناسب می باشد و نسبت به پمپ های ایتالیایی دارای قیمتی به صرفه تر هستند. در هنگام انتخاب پمپ کف کش باید به ولتاژ و فرکانس برق ورودی به موتور توجه کنید.

کم بودن ولتاژ ورودی می تواند موجب نیم سوز شدن پمپ و عملکرد نامناسب آن شود. بالا بودن بیش از حد ولتاژ پمپ می تواند موجب افزایش بیش از حد دور موتور و سوختن موتور شود. نوع جریان برق ورودی پمپ ها نیز اهمیت زیادی در انتخاب مدل مورد نظر شما دارد.

بیشتر پمپ ها قابلیت کار با برق سه فاز را دارند. جنس بدنه پمپ کفکش معمولا از فلزات استیل، چدن و برنز است. استفاده از استیل در بدنه پمپ معمولا قیمت نهایی آن را بالا می برد.

سوالات متداول در مورد پمپ کف کش

در صورت تصمیم به خرید پمپ کف کش به چه مواردی باید توجه شود؟

پاسخ : قبل از خرید پمپ کف کش باید توجه داشته باشیم خروجی و ورودی لوله،ارتفاعی که پمپ در آن گذاشته میشود و همینطور دبی آب استاندارد لازم را داشته باشد.

جهت اطلاع از لیست قیمت پمپ کف کش و دسترسی به کاتالوگ پمپ کفکش و همچنین خرید آنلاین پمپ کف کش می توانید به بانک کاتالوگ سایت مراجعه کنید.

مهم ترین پارامتر هایی که در خرید یک پمپ کف کش مورد برآیند قرار می گیرد،کدامند؟

در خرید پمپ کف کش مثل هر وسیله دیگری پارامترهایی وجود دارد که اغلب ویژگی های فنی وسیله هستند. مثلا در پمپ ها باید جنس بدنه را مورد توجه قرار دهیم که باید چدن یا استیل باشد.

قدرت موتور،میزان بازدهی پمپ و قطر دهانه ورودی و خروجی پمپ کف کش از جمله موارد مهمی هستند که باید قبل از خرید پمپ کف کش مورد بررسی قرار گیرند.

مشاهده و آگاهی از لیست قیمت پمپ کف کش دو اینچ چینی در سایت کالا صنعتی. جهت خرید اینترنتی پمپ کف کش می توانید به فروشگاه اینترنتی پمپ کف کش سایت کالا صنعتی مراجعه نمایید.

چرا از پمپ کف کش استیل استفاده می کنند؟

پاسخ : وقتی آبی را پمپاژ می کنند که خاصیت خورندگی دارد باید از پمپ کف کش استیل استفاده شود که جلوی این خورندگی را بگیرد ممکن است پمپ کف کش خشک یا خراب شود، در اینگونه مواقع وجود فلوتری که وظیفه قطع و وصل کردن پمپ کف کش را دارد، مانع بروز مشکلات ذکر شده خواهد شد.

نوع چند مرحله ای پمپ کف کش چه ویژگی هایی دارند؟

اگر در یک پمپ کف کش بیش از یک پروانه وجود داشته باشد، پمپ موجود را کفکش چند مرحله ای می گویند. در این نوع از پمپ کف کش معمولا پروانه ها روی یک شفت قرار دارند البته ممکن است پروانه ها به طور مجزا از هم قرار بگیرند.

موارد استفاده از پمپ کف کش چند مرحله ای را بیان کنید؟

برای پمپاژ نفت و آب از آبهای عمیق نیاز به پمپ های مخصوصی است که پمپ کف کش چند مرحله ای جزء آن دسته می باشند و از این جهت مناسب این امر هستند که در عمق های زیاد و دبی ها به راحتی کار می کنند. هم چنین این نوع از پمپ کف کش جهت پمپاژ در ارتفاعات بالا نیز مناسب است.

ساختار یک پمپ کف کش :

پمپ کف کش همانند سایر پمپ ها دارای پروانه است که حرکت سیال به سمت خروجی به چرخش های آن بستگی دارد. این پمپ دارای یک پمپ گریز از مرکز و همینطور شفت عمودی می باشد.

فعالیت یک پمپ کف کش به کارکرد موتور آن بستگی دارد بنابراین در پمپ از آب بندی های مکانیکی استفاده شده تا جلوی نفوذ آب به داخل موتور را بگیرند.

موادی که در پمپ کف کش وجود دارند از چه جنسی هستند؟

جنس پمپ کف کش می تواند از موارد مختلفی مثل چدن،استنلس استیل،پلیمر و … باشد اما این مهم به کاری که در طی آن از پمپاژ توسط پمپ کف کش استفاده می شود و سیالی که مورد پمپاژ قرار می گیرد ، بستگی دارد.

جنس پوسته موتور و پمپ از یک نوع و آلومینیم بوده و جنس پروانه و درپوش پمپ به همین شکل و از چدن داکتیل است.جنس شفت نیز از فولاد ضد زنگ 303 می باشد.

جنس همه پیچ هایی که در یک پمپ کف کش به کار رفته اند از همین فولاد ضد زنگ است که وجود این فولاد مقاومت آنها در مقابل خوردگی را افزایش می دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع پمپ کفکش، قیمت پمپ کف کش دو اینچ چینی، خرید اینترنتی ارزانترین پمپ کف کش می توانید به بانک کاتالوگ در سایت مراجعه نمایید .

قیمت پمپ کف کش آتا پمپ

قیمت پمپ های کف کش آتا را می توانید در بخش لیست قیمت آتا پمپ یا لیست قیمت کف کش های آتا پمپ در وبسایت تبریز پمپ نمایندگی رسمی آتا پمپ تبریز مشاهده کنید.

علاوه بر این می توانید از طریق تماس تلفنی با مشاورین آتا پمپ اطلاعات لازم در خصوص قیمت و بخش های متفاوت پمپ های آتا پمپ تبریز ، را از طریق مشاوره رایگان با متخصصین دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *